Co to jest chiropraktyka?

Kregoslup

Chiropraktyka to rodzaj terapii manualnej opartej na dogłębnej analizie mechaniki układu ruchu i zaburzeń w nim powstających. Dzięki swej unikalnej technice, w sposób możliwie delikatny, a jednak bardzo efektywny potrafi zrównoważyć układ ruchu i zniwelować takie objawy jak bóle głowy i stawów obwodowych, bóle kręgosłupa, nerwobóle oraz wiele innych schorzeń będących wtórnie związanych z czynnościowymi zaburzeniami w narządzie ruchu. Chiropraktyka jest wykładana w wielu szkołach na świecie, istnieje zatem wiele jej odmian - od mechanistycznych opartych na bezpośrednim usprawnianiu stawów kręgosłupa i kończyn oraz przywracaniu równowagi mięśniowej, czy też odtwarzaniu prawidłowych napięć nerwów czaszkowych i obwodowych, aż do technik odruchowo oddziaływujących na aparat ruchu i cały organizm w celu pobudzenia jego wrodzonej możliwości do samoregulacji - zdrowia.

Zadbaj o zdrowie swojego kręgosłupa

Zdrowie to prawidłowe funkcjonowanie wszystkich organów i czynności życiowych – uwarunkowane jest niezakłóconym przebiegiem procesów biologicznych w ciele człowieka. Zaburzenia pracy nerwów, będących łącznikami między poszczególnymi organami a „centralą”, mogą negatywnie wpływać na każdą komórkę organizmu. Kluczową rolę w zaopatrywaniu różnych części ciała przez włókna nerwowe odgrywa kręgosłup. Stanowi on ochronę (lub czasami zagrożenie) dla nerwów rdzeniowych przebiegających wewnątrz kanału kręgowego. Z kolei kręgosłup uzależniony jest od swojej podstawy – kości krzyżowej, podtrzymywanej przez dwie kości miednicze. Ich położenie względem siebie oraz względem płaszczyzny horyzontalnej ma decydujące znaczenie dla zdrowia człowieka.

Kregoslup

Prawidłowa krzywizna kręgosłupa wspomaga poprawne funkcjonowanie całego organizmu

Dawno już zaobserwowano, iż nieprawidłowe położenie poszczególnych części szkieletu względem siebie może prowadzić do stanów patologicznych. Decydującą rolę odgrywają w takich wypadkach przesunięcia kości krzyżowej i przemieszczenia w obrębie miednicy, zwłaszcza tzw. ukośne ustawienie miednicy.

Prawidłowa pozycja miednicy jest warunkiem niezakłóconego przebiegu funkcji biologicznych w ciele człowieka. Ponieważ ukośnie ustawiona miednica powoduje wadliwe ułożenie całego kręgosłupa aż do podstawy czaszki.

Obok na rysunku przedstawiono schematycznie poszczególne odcinki kręgosłupa i zaopatrywane przez nie w nerwy części ciała. Ukazano także różne możliwości patologicznych następstw przemieszczeń w obrębie tych odcinków

Zobacz moją ofertę